Szigetvár nyugati városrészének 40 évvel ezelőtt épült általános iskolája az Istvánffy Miklós Általános Iskola
Az
iskola 8 évfolyamán 2 párhuzamos tanulócsoportban közel 400 gyermek tanul. A pedagógusok – 29 fő – megteremtenek minden lehetőséget a továbbépíthető műveltségek megalapozására, az egyéni képességek kibontakoztatására.
Az iskola felszereltsége:
Az iskola törekszik a korszerű oktatómunkához szükséges eszközök beszerzésére.
A számítástechnika szaktanterem mellett még 3 szaktanterem, valamint minden alsós terem rendelkezik számítógéppel.
Az idegen nyelvek tanulásához nyelvi labor áll rendelkezésre valamint többféle multimédiás program közül választhatnak a tanulók.
Az évek során könyvtárunk folyamatos fejlődésen ment át. A könyvek mellett korszerű multimédiás eszközök állnak rendelkezésre
Az intézmény programkínálatának rövid bemutatása
- Iskolai tevékenységünk a sokoldalú személyiségfejlesztés célozza meg. Teljeskörű készség-képességfejlesztést valósítunk meg differenciált óraszervezéssel és fejlesztő feladatlapok segítségével az 1-3. évfolyamon, melyhez matematikából és magyarból jól kidolgozott feladatbankkal rendelkezünk.
- A 4-8. évfolyamokon beépítjük a pedagógiai eljárásokba a gyerekek aktivitására építő kooperatív tanulásszervezést, mely az önálló technika elsajátítására helyezi a hangsúlyt.
- 1-3. évfolyamon rugalmas tanrendben dolgozunk, a tantárgyakat tevékenységi területekre osztottuk. Így megvalósítottuk a tantárgyi integrációt.
- 5-6.osztályban projektmódszerrel végezzük a nem szakrendszerű órákon a tevékenységet.
- Programunk preferált értékei az informatika oktatás, mely 1. évfolyamtól indul. Célja a digitális kompetencia fejlesztése. A tanulócsoportok saját számítógépüket is használhatják a számítástechnika szaktanterem mellett.
- Az idegen nyelv oktatásának-mely tantárgyorientáltan 1. évfolyamtól indul angol és német nyelvből-célja az idegen nyelv megszerettetése és alkalmazása a mindennapi kommunikációban. Szeretnénk, hogy 8. osztály végére egyre több tanuló szerezhessen nyelvvizsgát.
- A 3-4. évfolyamon modulként komplex esztétikai nevelést építettünk a pedagógiai programunkba, mellyel tehetségkutató-fejlesztő tevékenységet végzünk .Érdeklődési körnek megfelelően választható: társastánc, szobrászat, grafika helytörténet, egészségnevelés, festés sakk.
- Az úszásoktatást bevezettük a 3. és az 5. évfolyamon, lehetővé téve gyermekeinknek a vízi biztonság megszerzését.
- A TÁMOP-3.1.4. pályázat keretében a kompetencia alapú programcsomagokat alkalmazzuk. 1. és 5. évfolyamon matematika és magyar tantárgyakból, valamint 4. évfolyamon idegen nyelvből.
Értékelési rendszerünk formatív, szöveges értékelés, mely kiemelten jó, modellértékű. Osztályzat helyett szövegesen értékeljük tanulóinkat az 1-3. évfolyamban és 4. évfolyam első félévében készség tantárgyból.
Iskolánk az inkluzív nevelési szemlélet és ezt tükröződő tanulási-tanítási eljárások modellértékű intézménye.
Évente több iskolából látogatnak el tanárok-hallgatók, hogy megismerkedjenek innovatív módszereinkkel.
Az iskolánkban folyó munka eredményeit tükrözi tanulóink kiemelkedő teljesítménye a tanulmányi –és sport versenyeken
Az iskolában szervezett tanórán kívüli foglalkozások:
- napközi otthon ( 5 csoport)
- szakkörök: tudományos diákkör, rajz, énekkar
- iskolai sportkör: kosárlabda, labdarúgás, tömegsport
- középiskolai felvételi előkészítő: magyar nyelv és irodalom, matematika, idegen nyelv
(Kisasszonyfa, 1538. december 8. – Vinica, 1615. április 1.)
politikus, költő, történetíró
A költő Istvánfi Pál fia, Oláh Miklós pártfogoltja, Zsámboky János neveltje. Padovában tanult (1552–1556). 1559-től kancelláriai tisztviselő, később királyi tanácsos,
alnádor. 1603-ban ő fogalmazta az Illésházy Istvánt törvénytelenül fej- és jószágvesztéssel sújtó ítéletet. A Habsburgok feltétlen híve,
a reformáció ádáz ellensége volt.1608 után visszavonult a közélettől.
Műveltségét, rendkívüli nyelvtudását, írói tehetségét ellenfelei is csodálták. Jól verselt latinul. Istvánffy meg volt győződve arról, hogy históriájának megírásával szükséges, nélkülözhetetlen munkát végez, s a veszélyben levő haza hírnökeként
tárja fel a század történetét. Mátyás erős, fegyelmezett állama az eszménye, melynek összeomlását a magyar történelem legnagyobb korszakfordulójaként
értékeli. Históriájában Istvánffy a vezető feudális osztály elé hősi példát kívánt állítani, hogy azzal a török kiűzésére s az egykori hatalmas ország
visszaállítására buzdítson.
A várháborúk, végvári harcok leírása ezért minden más egykorú forrásénál színesebb és elevenebb nála.
Az apró magyar várak hősi küzdelme valóságos eposszá szélesedik; különösen Szigetváré ölt roppant méreteket, ahol szerinte világrészek mérik
össze erőiket. Zrínyi portréját Istvánffy továbbfejlesztette, s a hős alakjában, heroikus önfeláldozásában már a későbbi barokk eposzi hős egyes vonásait is felvillantotta.
Iskolánk
Gyermekvilágért 2001 alapítványát a Szigetvári Takarékszövetkezet támogatásával 2001-ben abból a célból
hoztuk létre, hogy tanulóink iskolai és szabadidős tevékenységét segítsük.
A Gyermekvilágért 2001 Alapítvány és elődje megalakulása óta az iskola közösségét hivatott támogatni. Fő céljai között elsősorban a tanulóbarát környezet kialakítása, bővítése, oktatástechnikai eszközök vásárlása és a pedagógusok továbbképzésének támogatása szerepel.
Az alapítvány támogatja a szabadidő hasznos eltöltésének segítését, informatikai eszközöket vásárol, a tehetséges tanulók versenyeztetéséhez anyagi támogatást nyújt.
Az elmúlt három év során jelentőssé vált a digitális eszközök használata a tanórákon és tanórákon kívül is. Ezzel összhangban az iskolánk pedagógusaiban belső igénnyé alakult, hogy a digitális világ eszközeit és azok adta oktatási lehetőségeket megtanulják és használják a tanítás során. Hangsúlyosabbá vált a digitális kultúra szélesítése, melyhez az alapítvány is hozzá tudott járulni interaktív tábla, tabletek, digitális üzenőfal vásárlásával. Az eszközök segítségével a belépéskor az üzeneteket digitálisan adjuk át a hozzánk érkezőknek, a digitális kompetenciafejlesztés az órákon több eszközzel valósulhat meg. Ebben a tanévben 20 darab microbit került beszerzésre, melyekkel a gyerekek a programozás világában kalandozhatnak matematika órákon. Nyomtató vásárlásával támogattuk, hogy igényes és szépen kinyomtatott értékelést kaphassanak az alsó tagozatos tanulóink félévkor és év végén.
Két évvel ezelőtt Lego robotokat ajándékoztunk a pedagógusok és gyerekek nagy örömére, így robotika szakkör is működik az iskolában.
A gyerekek komfortérzete miatt a folyosókra foteleket, szekrényeket vásároltunk, a saját, egyéni életterüket ezek által kulturáltan ki tudják alakítani. Az első osztály mindig új szőnyeget kap, mely a rugalmas tanrend egyik nélkülözhetetlen eleme. A kreatív stúdió bútorzatát tavaly teljes egészében meg tudtuk vásárolni, hiszen a 25. alapítványi bál bevétele lehetővé tette az eszközök beszerzését. Az alapítványi bál hagyomány, minden évben megrendezzük és a bevételt mindig egy előre meghatározott célra fordítjuk.
Fontosnak tartjuk a közösségi színterek fejlesztést, ahol a közösségfejlesztő, kohéziót erősítő tevékenységek megvalósulnak. Az eszközök bővítése folyamatos, a játszóteret évről évre bővítjük kültéri fitneszgépekkel, drótkötélpályát telepíttettünk, a forgatható puzzle kihelyezésével pedig tanulási képességeket fejlesztünk a gyerekeknél. Ezekkel az eszközökkel segítjük a biztonságos, kulturált és önfeledt játék élményét.
Iskolánk életében fontos a hagyományteremtés, a szülőkkel való együttműködés, a kapcsolatok erősítése. Tevékenyen részt veszünk a rendezvények szervezésében, vásároltunk összecsukható székeket, a hangosítás minőségének javítása érdekében hangfalat és mikrofonokat vettünk.
Az elmúlt évben támogattuk a gyerekek táboroztatását, a szabadidős programok szervezésével igyekszünk élményekhez juttatni a gyerekeket.
Fontosnak tarjuk a pedagógusok munkájának segítését, több pedagógus szerzett szakvizsgát, melynek tandíját 80%-ban támogattunk.
Az alaítványi vagyon kezelője és a kitűzött cél operatív megvalósítója a 9 főből álló alapítványi kuratórium, melynek élén az elnök áll.
A kuratórium elnöke: Kovácsné Kovács Beáta
a kuratórium tagjai:
Verkmann Fruzsina
Kovács Márton
Kriszt Veronika
Neiczer - Győri Zsuzsanna
Fazekas Róbert
dr. Hajdu Edit Barbara
Rotweiler Dóra
Béláné Gaál Krisztina
Alapítványunk a jövőben is számít a szülők, a támogatók segítségére!
Számlaszámunk:
Szigetvári Takarékszövetkezet 50800018-11028000
Adószámunk: 18321225-1-02